theresehedman

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Dagis.....

Av Therese Hedman - 6 juli 2011 22:03

inte många dagar kvar nu för barnen, bara i morgon oxå...sen har vi efterlängtad och välförtjänt semester. Underbart !!


Igår fick jag Tyras placeringserbjudande... 30 Augusti blir inskolning... känns vemodigt, och spännande på samma gång.. !


För ett tag sen så skrev jag ju om utvecklingssamtalet vi haft med Wilma, där vi även diskuterat Tyras inskolning.

Fröken "X" sa att deras tanke va att Tyra skulle skolas in på lammet, mina andra barns hemvist, och att hon skulle ta hand om Tyra tillsammans med fröken "Y"


Wilma som satt med i rummet frågade såklart fröken vart Tyra skulle gå, och fröken "X" svarade då att Tyra skulle vara på samma hemvist som henne och Ebba... vilket gjorde Wilma överlycklig :)

Så gott som varje dag så pratar Wilma om att Tyra snart ska börja, hon längtar massor o det känns härligt.


För ett tag sen så berättade Fröken "X" att hon till hösten skulle byta hemvist men att jag fick välja om Tyra skulle följa med henne eller stanna med Fröken"Y" på lammet. Valet va mitt sa hon

och jag valde såklart att Tyra skulle stanna på den hemvist som va sagd, eftersom Fröken "X" sagt så till Wilma...och för att Wilma nu förväntar sig det. Det blir nog bäst för alla, och det kommer bli toppen...det är jag säker på (eller hoppas iallafall )


Igår när jag kom o hämtade på dagis så satt dom ute o åt mellis...under träden i skuggan. Så underbart med sommaren.

En fröken berättade för mig att Ebba haft det jättebra och jätteroligt vid maten, på en annan hemvist men andra fröknar än dem hon är van att äta med.

Otroligt roligt att få berättat för sig...känns som ett stort steg för Ebba, och för mig :)


Vilket svamligt inlägg... ni som orkade läsa allt svammel... grattis :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards