theresehedman

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese Hedman - 19 februari 2012 21:23

... ja det gjorde vi verkligen på Hemse !

Vi gick som sagt införbi skoaffären som gapade stort på fina skyltar att det va REA REA REA !


Mina vinterkängor va inne och sjöng på sista versen så vi svängde in.

Och visst hittade jag nya skor. Även Emil hittade....

Hör och häpna, han drar numera stoelek 37.

Helt chockad är jag.

Dom där fötterna som för inte så länge sen (känns det som) gled ner i ett par små nya gympadojor av märket Nike i storlek 19.

Undrar vad detta ska sluta :)


Äntligen fick han sig ett par LILA dojjor. Det ska gudarna veta att han pratat om länge men vi har liksom inte hittat några förrens nu :)

Han hittade oxå ett par svart lite mer Streetskor.

Mjo man kan säga att vi alla tre va mycket nöjda när vi gick därifrån.



   



Av Therese Hedman - 19 februari 2012 21:16

Efter Hemsebadet käkade vi lunch i Hemse och tog en liten promenad så Tyra fick sova i vagnen.

Vi svängde förbi Biblioteket och läste lite böcker och fann skoaffären som hade fantasipriser i hela butiken !


Kl 15 drog matchen i gång. Behöver jag säga att dom är helt fantastiska ? Att dom kämpar som Galningar. Det är underbart att se hur dom utvecklats både enskilt och tillsammans. Häftig känsla !

Dom vann med 4-0 =)



 


   

Av Therese Hedman - 19 februari 2012 20:59

Härliga Hemsebad !

Blir lika arg varje gång för att man inte åker dit oftare.

Det är ju så himla kul och ungarna Älskar det !!


Det va första gången för Tyra och man skulle kunna tro att hon är mer fisk än människa :)



 


 


 


 


 


 


 


   






Av Therese Hedman - 17 februari 2012 19:11

Hampus Wilma och Holly roar sig med att trä en blöja över Patriks huvud :)



 

Liten plutt-Holly



 

Coolaste grabbarna ! Sebbe Emil och Jonathan



 

Min fina fina lillasyster ;)



 

Hampus och Holly <3



 

Sjörövarprinsessor, ja visst finns dom på riktigt (Hampus)



 

Holly gosar med Ebba :)



 

Emil och Wilma !!!



 

En nyfödd Ebba och stolta syskon och kusin!



 

Emil och Ebba !



  Hos vår Finaste William !!!

Av Therese Hedman - 17 februari 2012 18:29

eller... "de va så roligt jag måste skratta"...eller... vänta lite, "jag måste bara sprida denna lilla händelse som blixten till alla jag känner".... hm, nu fick jag beslutsångest...vad ska jag göra först ?


Fredagsmyser och väntar på att det ska banka på dörren... snart kommer väl nån fåntratt inrusandes för att ge mig en utskällning ;)

Näpp, hade jag levt med så dålig självkänsla och så dåligt självfötroende då hade jag skämts över mig själv...

Fast vänta igen... det hade jag nog inte vart kapabel till... står det inte rätt till så hänger man ju inte riktigt med i svängarna såklart... !


" Den som hamnar på djupt vatten gör bäst i att hålla munnen stängd "


Jaja, vi fredagsmyser iallafall.. ! God mat fick vi oxå !

En heel underbar helg väntar oss !

Livet är bra härligt ändå.

Det va riktigt länge sen jag kände mig så här tillfreds på alla plan.

Inga sken som bedrar, inget stoneface eller höga murar, bara ÄKTA glädje !

Det finns så mycket som ger mig styrka nu, som gör att allt känns möjligt !!





Av Therese Hedman - 17 februari 2012 08:26

Jag har visst inte skrivit på hela veckan .... men det har vart fullt upp kan man säga.

Patrik har vabbat Måndag och Tisdag för Ebba som varit lite krasslig.

I onsdags va det min tur och igår va hon fit for fight igen.

Idag är vi lediga !


I måndags jobbade jag... Jag börjar verkligen bli varm i kläderna och jag kan inte för många gånger säga hur jäkla roligt det är.

Det är inte alla som har ett arbete som dom älskar att gå till.

Men jag har det och det känns lyxigt på nåt vis.



I tisdags jobbade jag oxå...Patrik vabbade som sagt för Ebba och så passade han på att ha dom andra hemma. Lite kvalitetstid sådär :)

Denna Tisdag föll oxå domen i rättegången.

Det blev som vi förväntat oss för honom. Skyddstillsyn (för tredje gången) och särskilda föreskrifter om psykiatrisk vård. Samt skadestånd till W.

Dom hade givetvis tagit hänsyn till hans lätta utvecklingsstörning.

Men åklagaren yrkade ändå på, med tanke på hans tidigare domar, att detta va ett brott som skulle ge fängelse på straffskalan (även om det i praktiken inte skulle va möjligt att sätta honom i fängelse)


Domaren skrev oxå upp brottet från sexuellt ofredande till Sexuellt övergrepp. Anledningen behöver ni inte veta

Nu kan vi äntligen lägga lockat på, och andas lite igen !!!



Onsdags va det min tur att Vabba. Tyra och Wilma gick på dagis.

Emily och Elin va här och fikade och efter kvällsmat gick jag ner till Terese och Tjejerna för att softa, dricka kaffe och bara prata.

Har känt mig så fruktansvärt osocial de senaste veckorna , välkommen till verkligheten eller vadå ;)



Och igår... då va de visst redan Torsdag

Jag hade en riktig mysfika med Sanna på förmiddagen.

Älskar att prata  tankar, reflektioner och funderingar med henne.

Jag jobabde kväll och Patrik stod för hemmets alla bestyr.... det är inte utan att jag ler lite för mig själv :)

Patrik som är van att allt är klappat och klart när han kommer hem från jobbet. Barnen hämtade, maten påbörjad osv...

Nu kastas han oxå in i en helt ny verklighet... men han verkar gilla dt.

Ansvaret och delaktigheten i vardagen på ett helt annat vis än han är van vid !


I helgen blir det äventyr i Hemse.. hockey givetvis !!! :)


Nu väntar en Underbar :






Av Therese Hedman - 12 februari 2012 20:26

Sitter och skrattar... kollar på den nya serien "kontoret".

Men jag skrattar mest åt Patrik som ASGARVAR så han nästan trillar ur soffan

Det här är typiskt hans humor. DRYGhumor :))


Helgen kom fort och försvann i ett  nafs.

Vi har ändå haft massa kvalitetstid.


Veckan bjuder på jobb, hockey, fika och lite andra spännande saker ;)



Over and out !!!



Av Therese Hedman - 10 februari 2012 16:28

och ledig dag, ledig helg !

Konstigt att helgerna alltid kommer så fort, dessvärre försvinner dom lika fort oxå.


Idag har vi haft besök av Emiy och hennes pojkar. Även Terese och hennes tjejer tittade förbi på spontanbesök. Mysigt !


Ikväll blir det myskväll med familjen !

God mat, chips och godis och bara mys helt enkelt !


Imorrn står det hockey i Hemse på schemat. Tiiiiidigt !

Söndag...då händer INGENTING  !!


Som ni märker så har jag skrivit mys ett par gånger nu.... känner att det kommer bli en helg i mysets tecken :))



Ovido - Quiz & Flashcards