theresehedman

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Fredag ! Underbara fredag !

Av Therese Hedman - 17 februari 2012 08:26

Jag har visst inte skrivit på hela veckan .... men det har vart fullt upp kan man säga.

Patrik har vabbat Måndag och Tisdag för Ebba som varit lite krasslig.

I onsdags va det min tur och igår va hon fit for fight igen.

Idag är vi lediga !


I måndags jobbade jag... Jag börjar verkligen bli varm i kläderna och jag kan inte för många gånger säga hur jäkla roligt det är.

Det är inte alla som har ett arbete som dom älskar att gå till.

Men jag har det och det känns lyxigt på nåt vis.



I tisdags jobbade jag oxå...Patrik vabbade som sagt för Ebba och så passade han på att ha dom andra hemma. Lite kvalitetstid sådär :)

Denna Tisdag föll oxå domen i rättegången.

Det blev som vi förväntat oss för honom. Skyddstillsyn (för tredje gången) och särskilda föreskrifter om psykiatrisk vård. Samt skadestånd till W.

Dom hade givetvis tagit hänsyn till hans lätta utvecklingsstörning.

Men åklagaren yrkade ändå på, med tanke på hans tidigare domar, att detta va ett brott som skulle ge fängelse på straffskalan (även om det i praktiken inte skulle va möjligt att sätta honom i fängelse)


Domaren skrev oxå upp brottet från sexuellt ofredande till Sexuellt övergrepp. Anledningen behöver ni inte veta

Nu kan vi äntligen lägga lockat på, och andas lite igen !!!



Onsdags va det min tur att Vabba. Tyra och Wilma gick på dagis.

Emily och Elin va här och fikade och efter kvällsmat gick jag ner till Terese och Tjejerna för att softa, dricka kaffe och bara prata.

Har känt mig så fruktansvärt osocial de senaste veckorna , välkommen till verkligheten eller vadå ;)



Och igår... då va de visst redan Torsdag

Jag hade en riktig mysfika med Sanna på förmiddagen.

Älskar att prata  tankar, reflektioner och funderingar med henne.

Jag jobabde kväll och Patrik stod för hemmets alla bestyr.... det är inte utan att jag ler lite för mig själv :)

Patrik som är van att allt är klappat och klart när han kommer hem från jobbet. Barnen hämtade, maten påbörjad osv...

Nu kastas han oxå in i en helt ny verklighet... men han verkar gilla dt.

Ansvaret och delaktigheten i vardagen på ett helt annat vis än han är van vid !


I helgen blir det äventyr i Hemse.. hockey givetvis !!! :)


Nu väntar en Underbar :






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards