theresehedman

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therese Hedman - 8 augusti 2011 23:10

Tyra är i en sån jävla härlig ålder nu, trotsig som få ;) men det underbara i utvecklingen gör verkligen att allt det "negativa" känns som en piss i Nilen...


Hon är ett Eko så det heter duga...härmar allt hon hör...och det bästa hon vet nu är att ropa "maaaamma" och "Pappppa" och skrattar lyckligt när vi svarar henne...

Tack är ett ord som hon numera uttalar klockrent.. och hon apar efter sina syskon tiigare än vad nån av dom andra barnen gjort... men kan det bli annat med tre pajasar till syskon ;)

Leker Ebba höst och rider runt o skriker "Galopp galopp" så kommr Tyra efter o tjuter "Aopp aopp"... Är det inte underbart så säg...


I morrn drar vardagen igång på riktigt. Barnen börjar på dagis. Jag hade gärna velat ha dom hemma en vecka till..eller två... men dom behöver dagis, sina vänner och rutinerna... Trots att vi hittar på saker nästan varje dag så märker man den där rastlösheten som kryper under skinnet på dom...


Sen är det bara tre veckor kvar innan Tyra börjar... ska bli spännande, och det är med lite skräckblandad förtjusning som jag märker hur dagarna ränner iväg... snart är det dax...SNART !

Av Therese Hedman - 7 augusti 2011 22:31

I förmiddags packade vi in oss i bilen och åkte med Emilys till Blå Lagunen.

Vi grillade först en bit in i skogen för att sen ta oss till vattnet där ungarna badade.

En riktigt härlig dag. Lagom vi satt oss i bilen för hemfärd så kom regnet, snacka om timing.


Bjuder på lite bilder, hittade ett jättekul fotoprogram så ni får ha överseende med att jag gjort lite roliga saker med dom :)


                                   Snygg-Emil har stoppat munnen med vindruvor, en i varje kind =))




Av Therese Hedman - 3 augusti 2011 23:16

Hade en mysig förmiddag på stranden med Elin Holly, Anna och Havanna... o mina barn såklart, på stranden idag...


Sen hem o duscha lite, städa och föbereda kvällsmaten.

Ikväll har vi haft finbesök från fastlandet =) ¨

Patriks en gammal arbetsgivare från Växjö med familj. Det blev mycket mat, många skratt o massa härliga minnen !!


Barnen kom inte i säng förrens halv 10 så nu hoppas jag på en låååång sovmorgon i morrn ...och efter det kommer Therese o fikar på saffranspannkaka :)

Av Therese Hedman - 2 augusti 2011 13:54

och ingenting händer idag...

Vi vaknade alldeles för sent o nu har vi just vart nere en sväng på Gahms...


Patrik hade en otrolig upplevelse igår på Gutavallen, och kom hem nöjd och glad :)


Veckan rullar på, och snart är det helg igen (?)


   

Av Therese Hedman - 1 augusti 2011 10:02

och vi väcktes av att telefonen nere ringde 8.45

Jag hatar telefonförsäljare... trots att vi är med i NIX så ringer dom om det ena o andra...suck !


Patrik är på jobbet, och ungarna härjar runt här...

Ikväll stannar Patrik i stan efter jobbet, han o staffan ska gå o se Europe/Takida på gutavallen.

Hoppas det blir så bra som dom hoppas på.


Jag o barnen går ner till Emilys efter lunch, hoppas regnet håller sig borta.


Funderar på att möblera om i vardagsrummet... är grymt sugen på det :) men Patrik hatar att möblera om, lika mycket som jag hatar telefonförsäljare ;)


Tiden rullar på, och nästa vecka börjar tjejerna på dagis...sen är det dags för Tyra att börja den 30 augusti.

Och jag då... ja vad ska jag göra?

Har vart mammaledig i 8 år nu ... jag är grymt sugen på att komma ut o göra något, träffa nya människor..förut har det skrämt mig, men nu är jag mer än redo.. det ska bli kul.. ser till och med fram emot "skriva CV-kursen" på Arbetsförmedlingen ;)


näpp... så va de me det...over and out

Ovido - Quiz & Flashcards