theresehedman

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therese Hedman - 14 augusti 2011 14:02

Klev upp i hyfsad tid i morse. Kom igång med städningen o sen gick det undan.

Patrik tog övervåningen, vek in tvätt och städade toan, sen hjälpte han barnen med deras rum där det såg ut som troben susat fram med full kraft.


Jag tog nedervåningen, flyttade lite möbler, rensade skåp och så fick golven sig en omgång... sen vankades det lunch o nu sover dom minsta o Wilma o Emil är ute o cyklar...


Emil sov över hos Jonathan inatt...dom skulle sova i tält.. inomhus :) Dom lyckades dock inte slå rekordet med att hålla sig vakna till 02:15...


Ikväll blir det nog lite film-mys o snart börjar skolan igen.... sommarlovet är över för den här gången... 2 månader som bara försvunnit i ett nafs.


Spännande inlägg va... nä..kanske inte..men lite tidsfördriv för mig i brist på annat :)))

Av Therese Hedman - 13 augusti 2011 17:46

Härliga Havanna fyller två år idag ! Underbara glada unge !

Tänk va tiden går fort !

      




Av Therese Hedman - 13 augusti 2011 17:43

Hipp Hipp Hurra för vår vän STAFFAN idag !!


 

Av Therese Hedman - 11 augusti 2011 14:03

igår när jag hämtade på Dagis så klagade o grät Wilma över huvudvärk... hon sa att hon ramlat o slagit huvudet på dagis men när jag frågade fröknarna så hade dom varken sett eller hört något (?!)


Huvudvärken tilltog när vi kommit hem och efter nån timme kom kräkningarna.

Hela kvällen låg hon på soffan, sov o grät om vartannat, kräktes, somnade igen...


Min första tanke va hjärnskakning... sen funderade jag på om det va stress(?!), och oro inför den situation vi befinner oss i för tillfället.

Inatt har hon drömt mardrömmar så jag känner mig en smula trött idag efter att bli väckt otaliga gånger.


I morse hade huvudvärken inte släppt, att ge Alvedon va lönlöst, den hade ingen effekt över huvudtaget.

Nu mår hon lite bätrre men känns låg och lite frånvarande mellan varven...

Hoppas min lilla tjej snart mår bättre...


Tack älskade Elin som lämnade och hämtade Ebba på dagis idag, och som kom med färska frallor och förnödenheter till Wilma.. <3<3<3

Av Therese Hedman - 10 augusti 2011 18:09

blir det filmmys hemma hos Elin med tjejerna! Ska bli skönt att skingra tankarna... en stor dunk vin hade inte vart helt fel...


"jag försökte dränka mina sorger i sprit men dom jävlarna kunde simma"

Av Therese Hedman - 10 augusti 2011 18:02

Dagerna som gått har präglats av massa känslor...

Vissa stunder känner jag att vi drabbas av olyckligheter oftare än andra, nästa stund känner jag att det alltid finns dom som har det värre...


Idag har jag suttit i telefon, jobbiga o känslomässigt krävande samtal.


Jag är arg, ledsen... mest arg....! Förvirrad...

Jag ber er att inte ställa några frågor, av hänsym till alla inblandade så har vi valt att bara berätta för våra närmsta, åtminstone i nuläget. Ville bara få ur mig, känns alltid lite lättare..konstigt nog !


Tankar tankar tankar.... nu har vi en lååång tung och helt overklig process framför oss.... !

Av Therese Hedman - 9 augusti 2011 00:24

Ikväll har jag o Patrik pratat om Bröllopet... mycket är vi överens om och mycket måste ännu planderas o tänkas på...


Vi har planerat :


* Att vi ska gifta oss LITET, borgeligt, och med Anna Maria Bauer som vigselförättare


* Hur min ring ska se ut (den är beställd)


*Vart vi ska gifta oss (det blir enligt Patriks önskemål)


Vi har ännu massor att planera :


*När ?!


* Vilka vittnen vi ska välja ?!


*  Vilken musik vi vill ha ?!


* Vilket efternamn vi ska ta (Patrik vill att vi ska byta helt och anta ett efternamn som han själv kommit på ) ?!


* Vilka kläder vi ska ha ?!


*Hur Patriks ring ska se ut ?!


Mycket att tänka på.... Men å andra sidan...har vi varit förlovade i 15 år och vart tillsammans i 16, så har vi ingen brådska ;)


Av Therese Hedman - 8 augusti 2011 23:17

Annars kommer kommentarerna hagla när jag skriver att jag ska sluta röka... åtminstone göra mitt bästa...


NEJ NEJ NEJ NEJ jag är inte gravid, planerar inte att bli, utan jag har helt enkelt lovat mina barn detta. Och som inte det vore nog så har Patrik helt frivilligt följt mig och tänker sluta snusa...


Barnen har tjatat på mig länge nog nu... och jag håller med dom... det jag håller på med är vansinne... Både för min kropp o vår ekonomi....

Så...Föst sa jag...efter sommaren...då slutar jag...

Men efter sommaren kan ju va när som... så nu har jag sagt att efter Tyras inskolning är klar så är det dags att ge det ett försök...ett ordentligt och helhjärtat försök...


Jag önskar att jag kunde vara en feströkare...men jag kan inte det... jag är för svag för det !!


Men va fan... har jag lyckats sluta på ett kick under alla mina fem graviditeter, så ber jag och hoppas att det blir lika enkelt denna gång.. Håll tummarna är ni snälla !!!


Och så en liten uppmaning.... :

Nån annan som vågar ge sig in i kampen mot ett rökfritt liv ????


Ovido - Quiz & Flashcards