theresehedman

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therese Hedman - 27 augusti 2011 09:18

        

Grattis världens bästa Jonathan på din 8 årsdag !!!







Av Therese Hedman - 27 augusti 2011 00:13

Lämnade en förväntansfull Emil på grabbkväll hos Jonathan...hämtade en dyngsvettig Emil, som såg alldeles nyduschad ut :)

Dom hade haft femkamp, spelat fotboll och rasat av sig...

Det hade vart en toppenkväll.


Efteråt gick vi med Emily och sebbe ner till tivolit... HUTLÖSA prïser... vart tog marknadspriserna vägen ? ;)


I morgon är det marknad på riktigt, har inga särskilda köp inplanerade, mer än en ny Keps till Emil...

Sebbe o Emily stannade på lite fredagsmys, så vi har sjungit Lips, riktigt kul...


Godnatt

Av Therese Hedman - 26 augusti 2011 08:49

...liten för att blogga... det går väl lite upp och ner, men det är så fullt upp runt om nu när det mesta kommit tillbaka till vardagen.

Jag älskar vardagen btw... Jag menar, rutiner...kloka rutiner..sängtider o väckarklockor som ringer... var sak har sin tid liksom...


I Tisdags började skolan igen... Emil tycker det är jättekul... han längtar mest efter Matten... undrar vem han fått dt intresset ifrån för både jag o Patrik är urdåliga på matte...


Hockeyn började igår, och Emil va mäkta stolt över sina nya benskydd...dom satt som en smäck och han rörde sig perfekt på isen... inte för stora o inte för små.

För sina egna pengar ska han köpa målvaktsklubba.. och i julklapp från oss hade vi tänkt oss HV:s matchtröja med tryck...


Helgen är fullspäckad, Slite marknad står på menyn, och kalas... och jobb :)

Börjar helgen med Grabbkväll hos Jonathan ikväll... o i morrn blir det en sväng på marknaden o sen Kalas.

På söndagen ska jag jobba på slite marknad, för hockeyn...och mot eftermiddagen tar vi en tripp till stan...


Kollade igenom kameran, som jag använt väldigt lite på sistone, men här kommer lite bilder iaf ....


             

Av Therese Hedman - 23 augusti 2011 09:46

den här låten...Jag bara älskar den !!!




Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
Anytime you  whisper my name, you'll see
How every single promise I'll keep
'cause what  kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most


What  are words
If you really don't mean them
When you say them
What are  words
If they're only for good times
Then they're torn
When it's  love
Yeah, you say them out loud
Those words, they never go away
They  live on, even when we're gone


And I know an angel was saved
Just for  me and I know I'm meant
To be where I am and I'm gonna be
Standing right  beside her tonight
And I'm gonna be by her side
I would never leave when  she needs me most


What are words
If you really don't mean them
When  you say them
What are words
If they're only for good times
Then they're  torn
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, they never  go away
They live on, even when we're gone


Anywhere you are, I am  near
Anywhere you go, I'll be there
And I'm gonna be here forever more
Every single promise I'll keep
'cause what kind of guy would I be
If I was  to leave when you need me most


I'm forever keeping my angel close




Av Therese Hedman - 22 augusti 2011 21:33

Känner mig glad ikväll.. har vart på föräldramöte i skolan och det jag kan säga såhär långt är att det känns som att Hösten kommer bli bra.


Jag gillar det nya systemet.. att man numera (återigen) är indelade klassvis...

Som grädde på moset så fick Emil sina favoritfrökna (som han själv uttryckte det ).....

Ja, jag tror det kan bli riktigt bra !!

Nu antar vi höstens utmaningar, i morrn börjar allvaret :)



Av Therese Hedman - 22 augusti 2011 12:21

på att blogga... men det har helt enkelt funnits viktigare saker.

Vi har haft fullt upp, med fotboll, jultidningar, tjejfest, storhandel med mera.

Ikväll är det föräldramöte...ska bli spännande att gå o höra om hur dom tänker sig om hösten.


Ja, Emil säljer jultidningar. Han har vart ute fyra kvällar med Patrik

Men.... premierna är i år inriktade på större barn....

I denna premieklass kan Emil välja en 42 tums 3D Lcd-Tv, en Macbook air, en bärbar speldator eller ett presentkort på Siba på 9000 kr...

Tycker jag att Emil behöver nåhot av det ??

Nej, han är 8 år... han behöver ingen egen dator... och en 42 tums TV får inte ens plats i hans rum..

I premieklassen under, kan han välja mellan Iphone 4, Apple Surfplatta, bärbar dator... men alltså.. Han är 8 år...

Vi får fundera oss fram tillsammans, diskutera för och nackdelar ihop...

Förutom premier så får han pengar, kanske skulle han strunta i premier o bara ta pengar ?

Iår är det svårt... Tycker ni att 8 åringar är i behov av dessa prylar ?


Tyra sover i vagnen, jag o dom andra barnen ska göra lite trolldeg...


Av Therese Hedman - 17 augusti 2011 08:22

skulle ha fyllt 7 år idag !

Han skulle ha börjat Första klass...

Kanske skulle han spelat hockey med Emil...


Idag är det många tankar som far... Grattis vår finaste William...

Behöver jag säga att jag saknar dig ?

5 år har gått sen du lämnade oss, ändå minns jag dig som om det vore igår vi sågs...


Älskar dig ! Alltid Alltid...   

Av Therese Hedman - 16 augusti 2011 23:09

...har krupit ner i bäddsoffan i vardagsrummet... å jag ¨må säga att det är nog en av dom bästa investeringar vi gjort...

Jag sover som en Gud här..o Patrik med.. mycket bättre än vi gjorde i dubbelsängen... !

O dessutom har barnen varsit rum.. kan inte bli så mycket bättre :)


Har egentligen inget vettigt att skriva...mest babbel...

Dagis har dragit igång på fullt allvar nu för Ebba o Wilma..det funkar så bra som jag hoppats...

Snart är det dags för Tyra!


Ikväll har  jag suttit med Cv, lite krångligt, med oj så kul.. va evigheter sen, men snart ska jag ut o slåss med dom andra dårarna på arbetsmarknaden ;)

Missförstå mig rätt :) Det är en kamp för överlevnad där ute...men har man ett ansvar så har man, och jag är inte den som tänker ligga på sofflocket.. Här ska fixas jobb, även om jag vet att jag kommer stöta på motgångar...


Ikväll är det glada tankar, så mycket som går bra nu.... ikväll är det ledsna tankar, så mycket som känns ovisst o orättvist.... i kväll är det sorgsna tankar...för i morrn skuklle vår ÄlsklingsWilliam fyllt 7 år...

Tänk er när alla dessa tankar krockar, då blir det kaos i skallen...


Nu ska jag koppla bort kaoset, och läsa min braiga bok som jag fått låna av Malins snälla mamma...


Å ja just de, för er som orkade läsa hela vägen ner... på Fredag blir det ÄNTLIGEN  "lite" tjejfest...längtar asmycket ! :))))




Ovido - Quiz & Flashcards