theresehedman

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Om sanningen ska fram.....

Av Therese Hedman - 7 februari 2012 18:18

Jag är helt slut i kropp och själ ! Rättegången gick bra men va otroligt jobbig.


Jag vill börja med att säga att jag gått igenom min blogg from 9 juli och fram tills nu.

Under dessa månader 7 månader har jag inte någon gång, inte EN ENDA gång skrivit något som på nåt sätt kunnat härledas till situationen jag skrev om igår. Det sexuella ofredandet.


Att något hänt framgår i några få inlägg ( dom finns att läsa HÄR och HÄR och HÄR, HÄR och slutligen HÄR), men INGENSTANS har jag lämnat ut varken W eller det ofredande hon blivit utsatt för.

När detta sedan kom ut som en liten notis i tidningen så länkade jag på FB, men det va lååångt efter att jag fått veta att någon av mina då nära vänner redan spridit ryktet. Då visste redan de flesta.


Hur som haver, att sprida rykten gör ingen lyckligare men att göra det på min dotters bekostnad bekostnad skrämmer mig. Det får mig att må illa. Jag ryser av obehag. Hur tusan är man funtad om man gottar sig i något så hemskt som detta ????



Rättegången gick som jag skrev, bra. Vi gick nöjda därifrån.

Chocken kom först när vi fick veta att denne kille tidigare blivit dömd för samma brott TVÅ gånger.

Första gången 2002 och andra gången 2005.

Detta va alltså tredje gången han satt i en rättssal för att försvara sig.

Det va dock ingen fråga om försvar egentligen, han hade redan erkänt sedan länge.


Med oss idag hade vi Mamma och Bempa, Elin Emily och Therese L !!!

Jag kan inte nog tacka för deras stöd. Älskar er såå jäkla mycket.

Vet att Terese B oxå kommit om hon kunnat men har full förståelse för att två små tjejer inte är det optimala att ha med till Tingsrätten ;) Jag kände dock ditt stöd och dina tankar  


Dom avkunnas om en vecka....  


I morgon väntar jobb, det ska bli skönt att skingra tankarna !




    

 
 
Ingen bild

Therese

11 februari 2012 17:27

HEJ!!
Måste kommentera ditt inlägg!
Vilka fruktansvärda människor det finns i vår herres hage!
Att gotta sig i en händelse som har hänt ett litet barn!
Är själv idag snart 37 år, min pappas arbetskamrat taffsade på mig när jag var 10 år, att behöva leva med detta resten av mitt liv önskar jag ingen annan!
Hur man som vuxen människa kan göra så mot ett litet barn gör mig arg! Den personen skulle veta hur det är att leva med känslan av att någon annan har tagit på dig på ditt mest privata ställe!
FRUKTANSVÄRT!!
Ville bara berätta ur en vuxens syn, hur det är att leva med en sådan upplevelse!!

Therese Hedman

12 februari 2012 20:25

Tack för ditt inlägg.
Det finns fruktansvärda människor där man minst anar det.
Sånna som gottar sig i sånna här händelser och sånna som utför dom.
Jag hoppas att Wilma kommer kunna leva med det här utan allt för mycket ångest, och jag hoppas framförallt att hon kommer till oss när hon behöver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards