theresehedman

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Sjuk ??

Av Therese Hedman - 9 mars 2012 20:00

Början på detta år har kantats av sjukdomar hos barnen, hosta, feber, ögoninflamationer, halsont osv osv....

JAG har dock klarat mig. Jag har faktiskt klarat mig från allt vad sjukdomar heter...magsjuka, influensa, feber, halsfluss med mera i MINST 15 år.


Jag har och Patrik har varit tillsammans i 16 år och inte en endaste gång har jag legat sjuk.

Nån förkylning hit och dit av lättare modell... men inget större.

Det tackar vi såklart för och jag hoppas det fortsätter så...


Man lever ju lite i en smitthärd här hemma och det har jag ju egentligen gjort i 8 år eller nåt.

Torkat X antal spyor och pussat och kramat på febriga och sjuka barn med halsfluss och diverse andra smittsamma sjukdomar som angripit deras små kroppar... MEN som sagt... inte en endaste gång har jag behövt lägga mig sjuk själv.

Som om inte det vore nog så har jag börjat jobba och där träffar jag helt nya människor med helt främmande baciller...



DOCK, börjar jag känna av hals ikväll... och örat värker.

Vet inte riktigt hur det känns att va sjuk men det lär jag väl bli varse om ifall detta bryter ut till något mer....

Om det nu bryter ut så är jag glad att jag klarat mig så länge !

Om det prompt måste bryta ut så hoppas jag det väntar lite för jag har en massa jobb framför mig :)


Nu myser jag ner mig med Patrik och Emil i soffan...

Kanske lite godis hjälper ;)




 
 
Ingen bild

emlan

9 mars 2012 22:07

Hur går det med din LCHF-diet?? :)

Therese Hedman

10 mars 2012 12:56

hej ! Jadu...den ligger lite på sparlåga just nu sen jag började jobba. Det är svårt att hitta inspiration till mat när tiden helt plötsligt blivit så knapp.
Men jag föröker fortsätta tänka på vad jag stoppar i mig men försöker att inte göra det så avancerat.
Nån godisbit hit och dit har hunnit slinka ner oxå ;) Men bara jag kommer in i gängorna på det nya livet så går det säkert smidigare igen. Jag tänker inte ge upp :))

 
Ingen bild

emlan

10 mars 2012 17:30

hehe ok, jag förstår dej!! det blir ju en massiv omställning för er alla nu. Men det är jätte starkt av dej att du ännu känner att du vill och kan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards