theresehedman

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Fick en kommentar....

Av Therese Hedman - 22 februari 2012 21:09


Från: Förälder

Onsdag 22 feb 11:36


Med tanke på att ni bor i ett kvarter med väldigt mycket barn så kanske du
själv borde berättat att det hänt något för att varna andra. Väldigt onödigt om
det händer flera när du kunde ha förhindrat det. Den människa som tydligen
spridit ut detta kanske räddade någon...


Jag svarade :


Hm, lite märklig tanke du kommer med.

Men du känner inte till hela historien.


Tanken i från allra första början va att skydda Wilma,skydda hennes namn.

Nu och i framtiden.


Av den anledningen valde vi att bara berätta för dom vi litade på.

En mycket liten grupp av människor, i vänan på polisförhör.

Jag vill lova dig att det va ordentligt turbulent i början. Särskilt för Wilma.


Ingen vill väl att ens barn i framtiden ska förknippas med
"hon som blev utsatt för sexuellt övergrepp som barn"


Så NEJ , att gå bakom ryggen på mig och berätta ätt WILMA
blivit utsatt för detta va INTE OKEJ.

Sprider man ut att ett barn, och VILKET barn som blivit
utsatt i ett litet samhälle som vårt, Då är man inte riktigt frisk.


Dessutom gav denna spridning Honom ett försprång att förbereda sig.

Vilket hade kunnat sluta till Wilmas nackdel.


Hade personen i fråga "bara" berättat om händelsen när allt med polisen varit över,
och vem som gjort det, då hade vi suttit i en helt annan situation.

De hade vart mer acceptabelt.


Jag vill ju givetvis oxå skydda dom andra barnen i vårt
kvarter.

Jag SKULLE berätta, tro mig, 
men inte att det va min dotter som blev utsatt.


Men "någon" hann före och gottade sig i hela
historien.

Så ser jag på saken.


Domen är offentlig men Wilmas namn är SEKRETESSBELAGT av en
anledning.

HANS namn är offentligt.

Hennes namn hade kunnat förbli "hemligt" även i
samhället här..... men nej...


Men eftersom denna "vän" redan spridit detta så
kännde jag att jag inte hade något annat val än att berätta för att vara säker
på att det va sanningen hon spridit och inget annat.


I slite blir det Alltid en höna av en fjäder och med mina
140 besökare på bloggen varje dag så hoppas jag kunna undvika att hönan växer
till sig.


Att folk får veta sanningen och slipper spekulera.

För Wilmas skull !


 
 
Ingen bild

Förälder

23 februari 2012 21:55

Jag tycker inte heller att man lämnar ut ett barn på det sättet. Man kan ju varna utan att berätta vad som hänt och vilket barn det gällde, det räcker att säga att något hänt. Hoppas verkligen att det inte finns människor som gottar sig i en sådan händelse! Men du har rätt i att jag inte känner till hela historien. Oavsett om din "vän" pratat för mycket eller ej så önskar jag att folk varnade för att skydda barnen!

Therese Hedman

24 februari 2012 09:04

Jag håller fullständigt med dig om att andra föräldrar ska varnas så att dom på bästa sätt kan skydda sina barn.
Men din kommentar gick ut på att "vännen" gjort en bra gärning genom att sprida ut informationen då hon kanske räddat någon annan.
Det är skillnad på att sprida ut informationen om honom och att röja min dotters namn.
HON får lida mer för spridningen än HAN.

I det skedet vi befann oss när detta spreds så hade det mycket väl kunnat ge denne man ett försprång till Wilmas nackdel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards