theresehedman

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Saga-kissen

Av Therese Hedman - 9 februari 2012 17:52

.... är hos William nu. Lika smärtfri och glad som William.

Ni som kände William och Saga kan säkert se dom framför er, det är en ljuvlig syn.


I fredags för en vecka sen hämtade vi hem Saga fråb veterinären. Då hade hon varit där i två dygn

Hon mådde bättre.

Väl hemma åt och drack hon, i en dag eller två.

Sen försämrades hon sakta men säkert. Slutade äta, slutade kissa.


I går orkade hon inte reagera när jag rörde henne.

Beslutet va ett faktum. Vi kunde inte se henne lida längre.

Så Patrik åkte hem från jobbet, hämtade upp Emil i skolan och åkte vidare till Visbyveterinären.

Hon somnade in, tryggt och mjukt i Emils famn.


Saga va inte bara en katt, hon va en familjemedlem. Älskad, särskilt av Emil.

Det är tungt för Emil, men han förstår.


Veterinären kände på hennes njurar.

Normalt sett ska njurarna va som en vuxens tumme, hennes va som små skrumpna russin.

Hade vi inte åkt in med hemma så hade hon med all säkerhet dött hemma, ensam.

Vi tog rätt beslut, det vet jag !

Kattens njurar kan man inte laga.


Vila nu i frid Saga, finaste "tjejsan"


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards