theresehedman

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Rättegång i morgon !

Av Therese Hedman - 6 februari 2012 20:30

Sen några månader tillbaka har jag hållt det inom mig, bara delat det med mina närmsta (trodde jag iallafall).

Dom jag litade på.

Dessvärre va en av dom jag litade på inte den jag trodde, och sedan en tid har det florerat på Slite vad som hände vår familj i somras.

Att sprida ut en sak som detta, på mitt barns bekostnad är långt ifrån okej.

Det är i mina ögon något vidrigt. Det kommer va W som får ta smällen.

Jag vill i och med detta inlägg släppa på mitt eget tryck samt berätta sanningen.

Efter några år i Slite har jag lärt mig att det snabbt blir en höna av en fjäder.


Jag hade egentlign inte tänkt att säga nåt, för min äldsta dotetrs skull skull... men eftersom jag från flera håll fått berättat för mig att de flesta tydligen redan vet så vill jag ge vår version, den rätta versionen !


Hollys födelsedag i somras den 9 juni kommer bli en födelsedag jag aldrig kommer glömma.

Vi va och kalasade hemma hos Holly.

Barnen lekte och sprang fram och tillbaka mellan kalaset och lekplatsen i vårat kvarter.

Den lekplats dom älskar att leka vid. En plats där dom och vi kände oss trygga.

Bara ett litet stenkast från vårt hem.


Hemma på kvällen berättar W för mig att det kommit en kille till lekplatsen,

"Om du får se mina badbyxor så får jag ta på din snipa"

W hade sagt nej men mannen hade trots det stoppat ner handen i henne trosor och sedan talat om för henne att hon ingenting fick berätta för mamma och pappa.


Samma kväll gjorde jag en polisanmälan. Dagen efter åkte vi på semester till Öland.

Efter detta har månaderna kantats av polisförhör, läkarbesök och kontakt med BUP

W har haft hemska mardrömmar, vaknat och förtvivlat skriktit och trott att denne man suttit i hennes säng för att skada henne.

Inte vi, inte nån kan nog ens föreställa sig vad som rört sig inom henne.


Mannen bor fortfarande här, i vårt kvarter. Barnen får inte längre va ute själva.

Vi ser honom, då och då.

Det finns inte en chans att vi kan gå vidare och varje gång W blir påmind kommer drömmarna som ett brev på posten, tårar och oro. Ibland skräck.


I morgon är det rättegång. I mrogon hoppas vi få ett avslut. Så W kan få gå vidare.

Vi hoppas på en förflyttning av mannen. Det skulle räcka för oss. Gott och väl.

Jag är kallad som vittne, eftersom jag gjorde polisanmälan kommer jag få sitta där för att redogöra för alla hur mannen skadat vår dotter.


Jag är fortfarande fruktansvärt besviken på människan jag trodde kunde bevara en sån här hemlighet.

Att hon istället gottade sig i detta och berättade, det är för mig oförlåtligt. Nu och Alltid !

Utan henne hade jag inte behövt blotta vårt privata liv på detta sätt.. men alla visste tydligen redan, nu vet ni sanningen !


JAG VILL STARKT PÅPEKA ATT DENNA HÄNDELSE VI DRABBATS AV INTE HAR NÅGOT ATT GÖRA MED DE SENASTE DAGARNAS UTHÄNGNING AV PEDOFILER PÅ FACEBOOK !


HAN SOM GJORT DETTA MOT W ÄR INTE DÖMD SEDAN TIDIGARE.

Påpekar jag inte detta så skenar väl allas tankar iväg.







 
 
Anna Ahlvin

Anna Ahlvin

6 februari 2012 22:05

Finns förmodligen inga ord i världen som kan trösta, men jag önskar dig lycka till i morgon och till liten tös finner jag inga tröstande ord men ger en Bamsekram innehållande en massa dunderhonung.

http://Www.familjenahlvin.blogg.se

Therese Hedman

6 februari 2012 22:09

Tack

 
Ingen bild

Elisabet Roslund

6 februari 2012 22:24

Från mig kommer all stöttning och en hand att hålla i om du behöver. Kram/Elisabet

Therese Hedman

6 februari 2012 22:55

Känner alltid ditt stöd trots att det är ett stort hav mellan oss

 
Ingen bild

linda

7 februari 2012 08:08

Jag finner inga ord! Ge fina Wilma en extra hård kram ifrån mig när hon skulle behöva en! Hoppas han får domen han är värd!

 
Ingen bild

Förälder

22 februari 2012 11:36

Med tanke på att ni bor i ett kvarter med väldigt mycket barn så kanske du själv borde berättat att det hänt något för att varna andra. Väldigt onödigt om det händer flera när du kunde ha förhindrat det. Den människa som tydligen spridit ut detta kanske räddade någon...

Therese Hedman

22 februari 2012 21:09

Hm, intressant tanke det där och lite dum kan jag tycka. Ursäkta mig !

Tanken i från allra första början va att skydda Wilma, av den anledningen valde vi att bara berätta för dom vi litade på. En mycket liten grupp av människor.

Ingen vill väl att ens barn i framtiden ska förknippas med "hon som blev utsatt för sexuellt övergrepp som barn"

Så NEJ , att gå bakom ryggen på mig och berätta ätt WILMA blivit utsatt för detta va INTE OKEJ.
Sprider man ut att ett barn, och VILKET barn som blivit utsatt i ett litet samhälle som vårt, Då är man inte riktigt frisk.

Hade personen i fråga "bara" berättat om händelsen och vem som gjort det, då hade vi suttit i en helt annan situation.
De hade vart mer acceptabelt.

Jag vill ju givetvis oxå skydda dom andra barnen i vårt kvarter.
Jag SKULLE berätta, tro mig, men inte att det va min dotter som blev utsatt.

Men "någon" hann före och gottade sig i hela historien. Så ser jag på saken.

Domen är offentlig men Wilmas namn är SEKRETESSBELAGT av en anledning.
Hans namn är offentligt.
Hennes namn hade kunnat förbli "hemligt" även i samhället här..... men nej...

Men eftersom denna "vän" redan spridit detta så kännde jag att jag inte hade något annat val än att berätta för att vara säker på att det va sanningen hon spridit och inget annat.

I slite blir det Alltid en höna av en fjäder och med mina 150 besökare på bloggen varje dag så hoppas jag kunna undvika att hönan växer till sig.

Att folk får veta sanningen och slipper spekulera.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards