theresehedman

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Skenet bedrar !

Av Therese Hedman - 19 januari 2012 10:46

Tänk om livet vore enkelt, tänk om livet vore en dans på rosor, tänk om jag ALLTID vore lycklig... (va tråkigt allt hade vart)

Tänk om jag kunde skriva "INGET eller INGEN kan få mig att må dåligt"

Inte nog med att jag skulle ljuga för hela min omgivning, jag skulle oxå ljuga för mig själv...

Jag skulle inte ha samvete att skriva så... min Wiliiam är ju borta... föralltid..och han kommer aldrig tillbaka.

Och även om jag inte går runt och gråter och är ledsen varje sekund så finns han i mina tankar flera gånger om dagen, med sorg och saknad.


Nej... jag är arg, ledsen och frustrerad ibland... precis som alla normala människor, jag skriver kanske inte det, men jag vänder heller inte på det och skryter inte heller om hur lycklig jag är i den stunden FAST jag är arg eller ledsen..

Varför liksom ? Det kan va rätt skönt att va förbannad, ladda ur liksom...få ny energi och rensa tankarna.



När jag mår dåligt har jag Patrik, jag har mina vänner... dit vänder jag mig för att gråta en skvätt eller för att vräka ur mig det som gör mig arg.. !

Dom hjälper mig altid, peppar mig, lyssnar, kommer med goda råd.

Dom får mig ALLTI D på bättre humör.

Har man sånna fina runt sig, skulle man aldrig behöva försköna sannningen om hur oerhört lycklig man är.. och framförallt skulle man inte behöva ljuga för sig själv och alla andra !!!


Skriver jag att jag är lycklig så ÄR jag lycklig, skriver jag att jag är arg då ÄR jag arg.


Tack för att ni finns ! Underbara ni !!

Idag ler jag lite extra !



 
 
elin

elin

19 januari 2012 11:17

Nej, jag klarar inte av att folk lever i en bubbla och målar upp ett liv som är så långt ifrån sanningen eller hela tiden måste försöka "bekräfta" sin lycka (för så är oftast inte fallet då) Särskillt när det är så jävla uppenbart att dom är bittrare än den bittraste. Då blir det bara patetiskt. Men det finns säkert dom som går på det, jobbigt att leva i en lögn dock.Haha

Klart som fasiken att du aldrig skulle kunna skriva att du aldrig varit mer lycklig eller att inget kan få dig att må dåligt när du förlorat din son. Har man förlorat någon man älskar så kan man väl aldrig bli fullständigt lycklig? Eller? :/

http://thestyleismine.wordpress.com

 
Ingen bild

Emily

19 januari 2012 12:00

Så bra skrivet! För visst är det så. Vi är alla olyckliga någon gång. Jag kan inte ens förstå känslan av att förlora ett barn och att sen lyckas leva vidare men jag beundrar dig var dag för det. Men jag förstår vad du menar med att du aldrig kan vara helt lycklig för saknaden finns ju alltid..

De som hela tiden skriver om hur lyckliga de är är oftast de som mår sämst.

Jag skriver varken de ena eller andra, men bara för de är jag inte mindre eller mer lycklig.

Jag har ett bra liv, en fantastisk man, fina barn, fina vänner och andra nära som alltid ställer upp.

När jag tänker på det känner jag mig lycklig <3

 
Ingen bild

Wimlan

19 januari 2012 17:03

Hej!

Jag antar att du syftar på någon särskild och jag blir så grymt nyfiken, kan du inte länka till bloggen?

Therese Hedman

19 januari 2012 18:23

Det finns en blog, men inget jag tänker länka till ;)
Jag syftar lite på människor i det vardagliga livet, men givetvis även på nån särskild som hela tiden målar upp en bild av det perfekta livet, hur man heeeela tiden går med ett leende på läpparna och mår så fruktansvärt bra trots att det inte är så... och OM det är så, hur i bängen är det möjligt när det vi ser ocvh hör med våra egna ögon är nåt heeelt annat.

Jag undrar varför man väljer att ljuga för sig själv på det sättet, och för sin omgivning.

Jag tycker, antingen skriver man att man är lycklig för att man ÄR det, eller så skriver man ingenting, om man inte vill lämna ut sitt sorgliga lögnaktiga liv givetvis

Klart jag syftar på nån särskild... men det är bara för jäkla patetiskt och sorgligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards