theresehedman

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Summering av en vecka med LCHF (the big moment)

Av Therese Hedman - 10 januari 2012 20:26

Ja, tiden går fort när man har roligt.

En vecka har gått jag är mer än nöjd med mitt beslut att "börja om"...

Jag har ätit gott, varit mätt och känner mig konstigt nog piggare redan, vilket jag förväntat mig skulle ta mycket längre tid.


           


I onsdags förra veckan va jag sjukt trött... inga små jävlar (kolhydrater) hade smitit in i min kropp och det gjorde mig verkligen tröttare än på mycket länge.

I torsdags kom hungern, trots att jag ätit bra och ätit mig mätt... på kvällen kom ett ENORMT sötsug som ett brev på posten... jag gjorde inget annat än tänka på allt jag inte BÖR äta och tyckte faktiskt lite synd om mig själv där en stund...

Istället för att vika mig för mitt sötsug och springa till affären (som jag vanligtvis skulle ha gjort) så drack jag vatten, massa massa vatten... och unnade mig en halv Avocado med majonäs och goda kräftstjärtar.

Det hjälpte faktiskt.

I fredags kände jag mig lugnare igen och helgen har bara flytit på.

Barnen hade fredagsmys men det lockade inte ens.

Lördagen bjöd på ett kioskpass på 5 timmar i ishallen, och inte ens där kände jag nåt sug efter godis eller kall läsk som fanns till försäljning.



Och så har det fortsatt....  sockersuget är borta, hungern är stillad och jag blir mätt på betydligt mindre mat än tidigare... och jag känner mig PIGG ! Allt detta på en YNKA vecka.


Såå... The big moment är här... Vad säger då vågen !??


- 3,8 kg

- 4 cm i midjemått


Ja jag är nöjd, det va mer än jag hade kunnat förvänta mig. 

Jag vet att första veckan alltid är en rivstartsvecka, och att mycket av det man tappat är vatten och överskott av ämnen och massa annat skit man pumpat kroppen med under längre tid.

En riktig Detox-vecka.


Nu kommer själva viktprocessen normalisera sig lite och kommer hamna på 0,5-1 kg i veckan (om jag har tur) 

Större viktnegång än så i veckan vore inte hälsosamt.

Så nu får jag nog hålla mig en månad innan jag mäter och väger mig igen !! :)




 
 
Ingen bild

Mell

10 januari 2012 21:01

Härligt jobbat!!
Själv har jag börjat om på noll igen, så jag tampas med det där sockersuget...men det går snart över, det vet jag.

Therese Hedman

10 januari 2012 21:14

Det är en kamp... men härligt när man änner att man är på rätt väg igen, trots motgångar...dom gör oss starkare, det är jag övertygad om ! Heja Heja på dig !!!Kraaam

 
Elin

Elin

10 januari 2012 21:06

Du är så jäkla duktig. Du ska i te bara känna dig nöjd utan även jävligt stolt!!!!

http://Thestyleismine.wordpress.com

Therese Hedman

10 januari 2012 21:15

Jag kämpar på. Men är övertygad om att jag inte klarat det lika enkelt utan ditt pepp och stöd

 
Terese

Terese

10 januari 2012 21:10

HEJA HEJA

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

Therese Hedman

10 januari 2012 21:13

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards