theresehedman

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Dom små sakerna....

Av Therese Hedman - 16 december 2011 08:24

Idag är det redan fredan, om lite drygt en vecka är det julafton !

Ett jäkla tjat, jag vet.... men jag har inte riktigt fattat. Det är nog för att den där julkänslan inte har infunnit sig.

Vart är snön ? NU vill vi ha snö !


I går va det julmarknad i skolan ! Vi gick dit klockan 14.30

Det va fiskdamm, våfflor, korv och kaffe.

Barnen hade gjort ljusstakar och andra fina figurer som dom sålde.

Såå mycket fint.


Jag tänker på allt engagemang som personalen lagt ner för att få den här julmarknaden att fungera och bli trivsam.

Det känns helhjärtat och genomtänkt.

Det är dom små sakerna som gör helheten tycker jag.

Känslan va härlig.


Personalen hade verkligen gjort allt för att få denna dag så bra som möjligt, och känslan av att det skulle vara jobbigt på nåt vis existerade inte.


Just nu är det mycket på tapeten om nedläggning av skolor.

Fårsösund vill inte flytta till slite, vilket jag förstår.

Klart att man vill ha en skola på sin hemort. MEN många av argumenten jag hört är för att slite skola är en dålig skola.


Slite skola har ett dåligt rykte som är oerhört svårt att tvätta bort.

När Emil va liten och vi va nyinflyttade till Slite så sa folk till höger och vänster att vi skulle riskera hela Emils skolggång om vi satte honom på skolan i slite.


Klart som fan att vi blev oroliga, men valde ändå att ge det en chans.

Och det är ett val vi Aldrig ångrat !

Jag tycker skolan är fantastisk på många sätt, engagerad personal som lyssnar ,finns där för eleverna.

Lyssnar på oss föräldrar och gärna har en öppen dialog.

Underbart !

Jag hoppas att det kommer förbli så här bra även när Emil byte sida och andra lärare blir involverade.

Men som det är nu så är jag HELNÖJD !!!





 
 
Terese

Terese

16 december 2011 11:54

TACK!

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards