theresehedman

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Redan Torsdag !

Av Therese Hedman - 15 december 2011 09:59

Redan Torsdag och snart helg ! Det gillar vi :)


Helgen kommer bestå av Julgranssågning och knäck.

Fatta att Julen snart är här.... helt sjukt.

Vi är färdiga med alla klappar och trots att vi bestämde oss för att hålla antalet julkklappar nere så blev det dyrare än vanligt, men vi har hittat dom PERFEKTA klapparna istället.


Just nu känner jag mig inne i en fas där jag bara myser runt.

Väljer vad jag gör för prioriteringar och för mig är det såklart familj och vänner.

Allt annat känns oviktigt att lägga energi på.

I någon annas liv är det kanske pengar, jobb och den slående karriären som är prioriterat. Vi har alla olika synsätt.


Jag har alltid stått med båda fötterna på jorden, och det är inte lätt att sparka undan benen på mig.

Jag har växt starkare på många vis och är oerhört stolt över vad jag presterat i livet.


Vi har så vi klarar oss bra ekonomiskt, vi har stor sorg i hjärtat men inget vi inte hanterar, vi har underbara vänner, världens finaste barn.

Motgångar har gjort oss starka, inte svaga.


Vad är då ett jobb ? Flera tusen över varje månad på kontot ? Varför ska man ha i överflöd, när man har så man klarar sig ? De finns så mycket annat som är viktigt i livet.

Vi har ändå alltid mat på bordet och alla fyra barn har rena och hela kläder...dom har det dom behöver, och mer därtill.

Varför skulle jag då välja ett liv i stress när jag KAN välja detta? Jag tänker fortsätta njuta så länge det är möjligt !


Mina barn är bara små en gång, jag ser det som LYX i livet att kunna vara med dom. Det är få förunnat.

Jag vet nu, att jag prioriterat rätt.

Man blir inget i livet genom att stressa runt och skapa inre kaos.

Jag växer av sånt som gör mig lycklig och stolt. Jag har tid att njuta !


I mitt liv är det familj och vänner som är viktigt, och jag är lyckligt lottad som har dom finaste i mitt liv.

För vad är man om man inte har kärlek, vad är man om inte ens barn mår bra ?


Hur mår man om man inte har vänner man kan vända sig till i vått och torrt, stort som smått ?

När man mår som sämst eller är lyckligare än nånsin.?!

Tänk att inte ha någon att dela all sorg och glädje med...


Jag har världens finaste vänner. Som jag kan ringa till oavsett tid på dygnet, oavsett vad jag vill prata om.

Jag vet att dom bryr sig på riktigt, att den vänskapen vi har är äkta.


Jag har världens finaste man, min livskamrat.

Han är världens bästa pappa, alltid närvarande och engagerad.

Tillsammans har vi byggt upp en trygg och stabil grund att stå på.

Vi skapar förutsättningarna för våra barn... det är vad vi gör för dom nu som kommer betala sig resten av livet.

All tid vi lägger ner, all energi, all kärlek vi ger dom... det har vi igen tusen gånger om.


Vad vill jag säga med detta ? Egentligen ingenting, mer än att jag mår så himla bra just nu. Jag är lycklig och trygg.

Det är härligt att leva, och jag är såå stolt över att det är MITT liv jag lever.


Älskade familj och vänner... Tack finaste ni för allt ni är.

Jag Älskar er allla !



 
 
Ingen bild

Åsa

15 december 2011 11:02

Jag följer din blogg och jag tycker Ni är en härlig familj med mycket glädje och kärlek! Önskar jag hade allt det i min familj,men jag älskar mina barn över allt annat och det är dom som gör att jag existerar. Jag önskar dig och din familj en riktig God Jul och ett Gott Nytt År!!!

 
Ingen bild

Emily

15 december 2011 11:28

så fint och bra skrivet. Du har så rätt i varenda ord! Tack för att du och din familj finns i vårat liv och ställer alltid upp. Älskar dig <3

 
elin

elin

15 december 2011 15:30

Finner inga ord, kan ite annat än att hålla med. Du skriver så bra och från hjärtat! <3

http://thestyleismine.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards