theresehedman

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

sämst i världen !

Av Therese Hedman - 8 november 2011 23:00

O herregud va tiden springer, fortare än fortast och här händer det grejer men jag har inte haft en endaste tanke på bloggen, för första gången på...ja vet inte hur länge...


Vad händer i vårt liv då?


Patrik har ännu ont i ryggen, riktigt ont. De smärtstillande han fick (bland annat morfin) har han slutat med.

Han hade fått en riktigt hög dos han skulle äta i tre veckor men i förrgår gjorde han ett försök att sluta.

Han fick mer ont men han fick oxå abstinens, har ni hört nåt sånt sjukt ?! Efter EN VECKAS användning.

Han svettades, frös, mådde illa och fick huvudvärk.  !

Han har inte vågat börja igen kan jag säga och vi har fått en helt annan syn på hur lätt det måste vara att falla dit och bli tablettmissbrukare :/

En naprapat fick ta över istället. kostsamt men värt varenda krona.


Projektet med att få Ebba att sluta med nappar går som en dans.

Hon frågar efter dom ytterst sällan. Duktiga stora tjejen


Alla barnen är, och har varit inne i nåt esse av ret och gnäll.. det driver mig till vansinne och jag förstår inte hur dom orkar.

Tycker jag knappt gör annat än skäller på barnen och försöker prata dom tillrätta... inget tycks dock hjälpa så det är väl bara att rida ut stormen.


Galen tjejfest i lördags uppe vid Therese L... jag tror bara jag ger er det, resten lämnar jag åt fantasin  ! haha !

Väntar ännu på bilder från Elin... dom sägs vara lika galna som festen :)


Hockey hockey hockey hela dan...typ !

Enda skillnaden är att Patrik inte kunnat va me på isen. Men snart är han nog på G igen !


På lördag fyller Ebba år... 3 år !

Tiden springer som sagt fortare än fortast.

Det blir kalas på em och alla som vill komma o fira henne är välkomna :) Själv längtar hon massor!


Har säkert glömt hälften.... men så får det va.


För en timme sen vaknade Tyra.

Grät och va kokhet. Tempen visade 40 grader och hon skakade i hela kroppen, riktigt mycket.

Trodde först hon hade feberkramper, men ganska snabbt förstod jag att hon hade feberfrossa !

Hon låg och bara himlade med ögonen.

Efter en Ipren så ligger hon nu och sjunger "Lilla snigel"

Vi får se hur den här natten blir... men en sak är säker... det blir inge dagis för henne på resten av veckan.

Nu ska jag ta hand om min lilla skrutta !!

 
 
malin

malin

9 november 2011 09:27

hu.. ja morfin ja, det e lätt att kroppen blir van o bara vill ha mer o mer..hoppas snart Patrik e bättre i ryggen, å stackars lilla Tyra, hoppas febern går ner fort, lilla gummsan! kommer när hon fyller år, dock utan barnen :(

http://malinhejdenberg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards