theresehedman

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

kall i hela kroppen !

Av Therese Hedman - 2 november 2011 22:52

Känner mig kall i hela kroppen...

Just nu känns ingenting bra !


Har just kollat Kalla Fakta.... innan det såg jag uppdrag granskning ! Allt detta händer i VÅRT svenska sverige 2011


En mamma i Kalla fakta sa


" Jag bryr mig inte ett dugg om ifall min dotter lär sig att räkna till hundra när hon är 4 år bara jag vet att säkerhet och tillsyn av barnen går i första hand på förskolan "


Jag undrar återigen vad jag gör mot mina barn, mot mig själv, genom att lämna bort dom på dagis fast jag KAN ha dom hemma...

Jag undrar återigen vad jag gör mot mina barn OM jag skulle låta dom sluta på dagis


Oron är ju min, inte barnens även om Wilma kommer hem o berättar saker hon hört eller sett som får mig att fundera över varför jag lämnar dom på dagis


Men skulle jag kunna leva med mig själv om jag lämnade på dagis, dom klättrar i trädet vid ingången och ramlar ner o slår huvudet i den stora stenen ? VARFÖR ligger den stora stenen där ens, under trädet, där barnen får klättra utan tillsyn ?


Visst, barnen kan slå sig, ÖVERALLT... när som helst... men då är jag med dom, då är ansvaret mitt och som pappan i Kalla fakta sa :

Man lämnar inte barn flera minuter utan tillsyn, inte så små barn som hans lille treårige son som fastnade i trädet o dog !

Jag tyckte han hade blivit riktigt illa bemött av de flesta inblandade runt om !


Jag skulle göra mina barn en otjänst om jag tog dom från dagis. Dom skulle bli ledsna.

Dom älskar att gå på dagis. Leka med kompisar och göra nåt annat !


Kan ingen bara tala om för mig hur jag ska göra ? :) det hade vart så mkt enklare då !


Återigen skulle jag kunna skriva en heeel lång novell...

Jag säger inte varken bu eller bä om vårat dagis utan jag låter den biten vara oskriven... jag pratar rent generellt... förutom om trädet jag nämnde här ovan.


Inget dagis uppfyller alla krav på säkerhet... men hur mycket engagerar man sig för att förebygga olykor, och hur mycket bryr man sig om att se till barnen på våra svenska förskolor ???





 
 
malin

malin

3 november 2011 07:26

ja usch Therese, mina barn skulle som du sägerom dina bli ledsna, och för speciellt Adam skulle de inte funka att bara vara hemma.. ja om denna fröken inte hade varit dum och hämtat posten när hon va sj med barnen så hade han säkert hängt endå i trädet MEN hans liv hade räddats för då hade hon kunnat hinna att få ner honom, ja det e skrämmande,det e för mycket barn, för lite personal, och säkerheten e kanske inte alltid så hög..

http://malinhejdenberg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards