theresehedman

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Fy fasiken.

Av Therese Hedman - 2 november 2011 15:56

Vad jag känner mig ledsen och besviken.


I morse när jag kom till dagis hade jag en jättebra dialog med en i personalen.

Jag uttryckte min besvikelse över att inte fått infon att Ebba bytt vila. Det är ingen stor grej i sig, men många bäckar små och nu tyckte jag att infon brustit för många gånger så jag kände att jag va tvungen att tala om det.


Jag fick ett ärligt svar, dom hade missat att informera föräldrar om det och hon bad om ursäkt.

Inget krångel, inga bortförklaringar, ett ärligt svar...precis som jag efterlyst att jag vill ha det. Stor credit för det !! Det uppskattas massor !

Jag fick en förklaring, Uttagerat och glömt tycker jag då ... nu går vi vidare o hoppas att det inte blir upprepningar.


MEN så kommer jag i em o ska hämta Ebba och Tyra...

Ut kommer någon, ett ansikte jag aldrig tidigare sett, med mina barn.

Hon säger inte hej, hon ser knappt på mig.

Tyra stinker bajs... o mycket riktigt hade hon bajsat.

Jag kommenterar bajsblöjan högt o denne säger fortfarande ingenting till mig.

Hon ger mog dock Tyras tjocktröja som är dränkt i oboy och säger " och här är hennes nersölade oboytröja"

Sen vänder hon o går in...

Tack !??


Bajsblöjan kan jag ta även fast den va intorkad och jag tyckte det kändes tråkigt att man inte känt att Tyra bajsat.... men VEM VA HON ?

När jag sedan fick tillfälle ute i hallen att ta det med en personal så kände jag mig som världens suraste mamma... och jag kände mig uppriktigt irriterad...

Jag talade om att det kändes otrevligt och nonchalant. Presenterar man sig inte när man kommer till en arbetsplats, hälsar man inte ? Vad va hon, student, praktikant, vikare, nyanställd?

Jag fick INGEN förklaring av ordinarie personal som jag pratade med, bara en lätt (dålig) bortförklaring....


Jag blir såååå jäkla trött och besviken !!!!



Lite lustigt är det att jag tidigare idag (innan detta vid hämtning hände) läste på en blogg något som jag tänkt kopiera o klistra in på min blogg...

Detta är skrivet av en förskollärare på Gotland, och snart förstagångsmamma som fudnerar över vilken förskola hon ska välja till sitt barn när det väl är dags. Mycket bra och tänkvärda ord.


"Det viktigaste för mig i valet av förskola är att personalen på stället älskar barn
och brinner för sitt arbete. Att de har en bra barnsyn och att de inte bara
jobbar där för att ha ett måndag-fredag jobb med lön. Jag tycker inte att man
hör hemma i barnomsorgen om man inte är "bra med barn" (för att uttrycka det på
ett enkelt sätt). "


Detta borde vara självklarheter för människor som jobbar med barn... Dont you think ?!



 

 

 
 
Ingen bild

Mamma / Mommo Annelie

2 november 2011 16:40

puss min älskade unge !! Du är en underbar mamma !! Stå på dig...om du orkar :)

 
elin

elin

2 november 2011 17:32

förstår dig helt och fullt. Och du har all rätt att känna dig irreterad och ledsen,då du tillåmed försökt ta upp detta med personalen men inte får någon respons överhuvud taget. Och som sagt... många kanske tycker detta är en "liten" grej men som sagt. Många bäckar små. Har varit alldeles för mycket av dessa "misstag" på senaste.

http://thestyleismine.wordpress.com

 
Ingen bild

tove

2 november 2011 18:40

Uach jag förstår dig. Jag jobbar själv som vikarie på dagis, men i Stockholm och jag hälasr alltid på föräldrarna (fast en del verkar inte bry sig och tar knappt min hand när jag räcker fram den...). Det roligaste med att jobba som vikarie är ju såklart att man får träffa massa härliga barn :)

Tänkte bara fråga dig som mamma? Hur ser du att en bra vikarie är? En dålig? Hade vart skoj att höra hur en mamma tänker. Jag hör ju ofta bara personalens tankar. Tur som jag har är jag på ett jätte bra dagis med härliga ungar och trevliga föräldar. Har haft turen att vara hela terminen på samma ställe så det gör säkert lite, men har kompisar som inte alls har samma positiva upplevelser som mig...

Therese Hedman

2 november 2011 20:09

Hej Tove ! Ja jag länner mig riktigt ledsen och besviken.
Det är så många bäckar små nu och tillslut rinner det över.

Oj vilken svår fråga du ställer :) En vikarie som bara kommer över dagen tycker jag bara ska finnas där som en hjälpande hand, en extra famn dit barnen kan vända sig, för det finns givetvis inte en chans att personen hinner komma in i verksamheten. Ändå känns det viktigt att personen presenterar sig om man stöter i hop vid lämning eller hämtning.

En vikarie som är över en längre tid, en person som barnen ska lära känna och även vi föräldrar har man ju helt andra förväntningar på.
För det första så tycker jag att man SKA presentera sig, åtminstone säga något.... ! Det tillhör rent hyfs...allt annat känns för mig mycket nonchalant- När jag läste på barn och fritidsprogrammet så va vi TVUGNA att presentera oss för föräldrana på ett dagis där vi praktiserade, även om det va 100 ungar och deras föräldrar :)
Sen tror jag att man hoppas att vikarien ska kunna komma in i verksamheten och vara lika engagerad i barnen och verksamheten som (man hoppas) den övriga personalen är.
Föra en dialog med föräldrarna och ta emot information och även ge information.
Jag tycker att en vikarie över längre tid ska bli ett med verksamheten, med barnen och föräldrarna och sina arbetskamrater...
:)

 
malin

malin

2 november 2011 19:31

nej men fy!! förstår verkligen att du blev riktigt irriterad.. riktigt dåligt gjort.. hu..:(

http://malinhejdenberg.wordpress.com

 
Emily

Emily

2 november 2011 20:29

nej men fy fan vad dåligt... verkligen nonchalant. så får det inte gå till... undrar vad man gör på ett dagis med ett sånt beteende..

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

Therese Hedman

2 november 2011 20:32

Jag vet knappt vad jag ska känna eller tycka ! Är det inte självklart att man hälsar, eller överreeagerar jag ? kastar man ut ett barn med intorkad skit i blöjan som stinker, utan att säga hej, hejdå eller bara nååååt ?? Nej jag överreeagerar inte, JAG tycker inte det är okej !!! Inga ursäkter finns !!

 
Ingen bild

tove

2 november 2011 20:34

Tack för svaret! Håller helt med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards