theresehedman

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Det femte barnet.....

Av Therese Hedman - 1 oktober 2011 20:24

......... som kom till vår familj va Tyra.... och vilken Tyra sen !


Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... hon är ÖVERALLT, HEEELA TIDEN !

Och hennes andranamn som är Elsa kunde vi egentligen skippat. Vi skulle ha valt klätterapa istället.


Jag har aldrig vart me om maken till barn, hon verkar hela tiden va på jakt efter att få göra saker hon inte får.. pillar med allt, trycker på knappar, hittar de minsta små tänkbara pinaler. 


Å så fort någon glömt toadörren öppen så är hon där och river papper och klättrar på toalocket...

Hon är "värre" än vad nåt av dom andra barnen nånsin vart i närheten av.

En evishet som inte är av denna värld.


Att klättra ja... upp i soffan, och så springer hon till andra ändan på sina knubbiga ben.. Och i en soffa blir även den mest erfarne ostadig...


Köksbordet.... Jag vände ryggen till i 30 sekunder för att hjälpa Ebba på toa idag, och när vi tittar ut från toan, vem står på köksbordet då...lycklig som få och tar fart på kökslampan...?! JO TYRA !


Så här är det heela dagarna... och gudarna må veta att jag innerligt hoppas att den här klätterperioden SNART är över, helst redan igår.


Idag tog hon priset, när hon snodde en kastrull ur diskmaskinen jag höll på att plocka ur...

Allt för att kunna klättra upp på spisen och hämta nappen som jag såg när hon MEDVETET kastade upp där....


Trots den fembarnsmamma jag är, så blir jag heeeelt slut !!!!


 


 
 
marie

marie

1 oktober 2011 21:11

HAHAHA (Förlåt om jag skrattar...) MEN Lovah är precis likadan. Klättrar upp på spisen, köksbordet, fönstret, hoppar i soffan, tar sig in i badrummet och har slut på allt toa-papper. Hon sätter gärna på tvättmaskinen också när hon är igång. Så jag VET hur det är.. OCH jag önskar också att denna period snart är över. Tror du den går över?

http://blogg.alltforforaldrar.se/marieemonroe

Therese Hedman

2 oktober 2011 00:39

ja herregud vilka ungar vi har. Jag börjar tvivla på att det kommer gå över men jag vet att den Kommer Göra det... Frågan är bara vad som tar över då ?! För jag tror o hoppas att Tyra inte kommer klättra upp på spisen eller springa i soffan när hon är 15 ;) men jag har verkligen aldrig vart Me om nåt liknande men nån av dom andra ungarna... Men de är väl bara att rida ut stormen antar jag :/

 
marie

marie

2 oktober 2011 01:21

Man hoppar i soffan när man är 15 också ;) haha.. (Elr jag gjorde det... inte man... haha)
Alltså jag har ju en till unge = lika dan så jag är ju "van" men man är ju inte van att hålla reda på två som hoppar, klättrar, busar, m.m Ibland så drar jag bara ett djupt andetag, sätter mig ner, skakar på huvudet, tittar och tänker: Vad gick fel? haha.

http://blogg.alltforforaldrar.se/marieemonroe

 
Carola

Carola

2 oktober 2011 16:08

Hehe låter precis som våran Lova ;)Men som du skriver Therese så går de över. Lova är nu precis 2 år fyllda och har börjat lugna ner sig :) Till hela familjens stora glädje vill jag lova.

http://www.gutecarra.blogg.se

Therese Hedman

2 oktober 2011 17:36

Härligt Carola !! De låter lovande =) Då har vi nåt att se fram emot me andra ord !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards