theresehedman

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Jag är en supermamma, som är bättre än alla andra.....

Av Therese Hedman - 27 september 2011 11:42

visst ?! Jag tar hand om mina barn bättre än alla andra (?) Jag uppfostrar dom helt rätt, i alla lägen (?) Det finns dom i min omgivning som är helt oförmögna att vara föräldrar, som inte borde ha barn... (?)

Jag klarar mat, barn, städ och tvätt alldeles själv.... JAG ÄR BÄST !!!!!!!

(???????????????)


Nej lägg av... finns supermamman ? Är man verkligen en bättre mamma för att man gör allt detta ?

Mitt svar är NEJ....


Jag är ingen supermamma, jag komemr aldrig att bli en supermamma... Jag VILL INTE vara en supermamma... För fan så dåligt jag skulle må då... och vill mina barn ha en mamma som stressar runt och mår dåligt ??


Det finns ett ideal att man ska vara en lycklig supermamma... men vem orkar vara det egentligen ?

Inte jag iallafall... Jag är ingen Bullmamma, ingen lekmamma... jag HATAR att baka... okej..muffins går bra, bullar oxå... och kanske CHOKLAD bollar... men där går min gräns...

Jag tycker inte det är kul.. Blir jag en sämre mamma då ? Är mina barn olyckliga för att jag inte bakar ?


Vet ni hur det ser ut här hemma på dagarna när barnen är lediga ?

Det ser ut som att en tromb gått fram, inte bara en gång, utan flera... för att inte tala om hur det ser ut när barnen haft kompisar här... och vet ni ?

Det får se ut som en bomb... VARFÖR skulle jag lägga tid på att plocka o plocka och plocka när sakerna ändå rivs ut igen ?


När kvällen kommer, barnen somnat DÅ plockar jag fram städmamman i mig... då hamnar alla leksaker på sin plats igen.


Emil tränar hockey, som mest 3-4 gånger i veckan.

Patrik är numera målvaktstränare och följer emil på träningarna varje gång.

Det innebär att jag 3-4 kvällar i veckan, står ensam med maten, diskning. Med sura barn,  tandborstning och läggning.

Är jag en supermamma för att jag gör det?

Jag tycker INTE att jag är en supermamma...



Är så trött på att alla försöker vara så duktiga o präktiga och perfekta...

Varför ska man gemföra sig med andra hela tiden.

Jag utgår ifrån att alla gör sitt bästa med sina barn, att just det man gör är det som är rätt för sin egen familj, även om det är fel i nån annans ögon.


I mina ögon är barnen prio ett, men det innebär definitivt inte att dom får bestämma och göra som dom vill, långt ifrån... !


Det är som dom föräldrar som måste ha sina barn lååånga dagar på dagis, för att dom tex jobbar... det är massa diskussioner om dessa "stackars" barn som får gå 8-9 timmar på dagis.

Men endel har faktiskt inget val.

Alla kan inte gå ner i tid, alla skulle inte fixa det ekonomiskt, och mat på bordet måste man väl ha eller??

Har ni funderat på vad dessa föräldrar säkert har kämpat för att kunna hämta tidigare, ordna med kortare dagar...men inte kan..!

För att inte tala om vilket dåligt samvete dom drivs av... dag ut och dag in.

Sluta ge dom dåligt samvete !


Sluta försök vara supermammor, va glada lyckliga mammor åt era barn istället...

Och det är tufft att va modig, det är tufft att våga be om hjälp... det är INTE tufft att leka supermamma och sen decka av utmattning och dåligt smvete.... för ingen är perfekt ! Inte jag och inte du !



Här hemma är det relativt jämnställt. Så är Patrik fantastisk.

När han kommer hem från jobbet runt fem så vill han inget hellre än att umgås med sina barn.

Jag får stå för matlagningen.

Under tiden njuter han av varje dyrbar minut med sina barn.

När barnen somnat hjälps vi åt med sysslor som städ och plock, det brukar ta en halvtimme... sen har vi hela kvällen framför oss..att bara vara VI !!!


Återigen skulle jag kunna skriva en hel novell... men jag gör inte det idag heller.. även om jag va på go väg  :))


 
 
Anna Ahlvin

Anna Ahlvin

27 september 2011 21:16

Supermamma.... det är du visst det. Kan inte låta bli att imponeras utav hur ni får ihop vardagen med en så stor familj som ni är. Jag tycker det är nog så knökigt att få till det med två barn och två vuxna! Så Supermamma ... jo du... det är du allt, på sätt och vis, vare sig det är med bullar eller ej=)

http://www.familjenahlvin.blogg.se

Therese Hedman

27 september 2011 21:37

Tack Anna:) Men jag ser mig inte som en supermamma, snarere som en helt vanlig mamma som gör allt jag kan för mina barn.
Jag menar, jag är inte bättre än någon annan... alla kämpar för att få vardagen att gå ihop på sitt sätt... man växer in i rollen med många barn... tack o lov kom inte alla på samma dag... haha... tänk att få fyra barn samtidigt, herregud... då hade jag nog gått under :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards