theresehedman

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

SVERIGES NATIONALDAG !!!???

Av Therese Hedman - 6 juni 2011 09:49

Idag är det sveriges nationaldag, och jag är en av dom som tycker att det är värt att firas... Jag är stolt över att vara svensk, glad över att jag bor just i Sverige.


Jag är en av dom som tycker det är vansinne att våra barn inte får sjunga " du gamla du fria" på sina skolavslutningar... för att det skulle verka diskriminerande mot de barn som kommer från andra kulturer och med andra religioner..


Jag säger fortfarande negerbollar, utan att lägga nån vikt vid att ordet innehåller neger...varför ska jag ändra på det ?

Varför ska vi ändra på massor av saker i vårt svenska samhålle för att det finns hitflyttade grupper av människor med andra kulturer som tycker att det inte passar dom ?


Om vi va ett stort gäng svenskar som flyttade till ett annat land, tror ni dom skulle ändra sina seder och vanor och ord för vår skull ?

Nej, vi hade vart tvugna att anpassa oss... vilket känns som det mest naturliga att man gör...tycker jag...


Jag är för jämnlikhet i vårt samhälle och tycker visst att det kan va bra att blanda kulturer. Jag känner till många av utländsk härkomst, som bor och lever i sverige och har lika mycket värde som jag, eller någon annan svensk.. Emil har massor av kompisar som kommer från andra länder, och det är inge konstigt med det...

MEN jag står oxå fast vid att man får ta seden dit man kommer.... är jag Rasist då ???






 
 
Ingen bild

Carola

6 juni 2011 19:27

Klockrent...tycker precis som du!

 
Ingen bild

Mariaa

6 juni 2011 20:27

Ja guuuuud vilken rasist värsta jag hööört hehe *är otroligt ironisk nu* Mina föräldrar e invandrare (jag e infödd) o säger precis som du... Rasist e du i ögonen på oanpassade människor + dom som inte lyssnar helt utan bara hör de som klingar negativt dvs korkade människor, vi bor i sverige o vi ska va stolta över vårt land och ta hand om det på bästa sätt! De komiska är att jag med invandrarbakgrund med samma åsikter säkert värre än dig är inte rasist för jag är inte blond... Men såfort en "svensk" (ser mig som svensk) yttrar sig e dom rasister... Stå på dig du e cool önskar jag blir som dig när jag får barn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards