theresehedman

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

om kärlek

Av Therese Hedman - 17 maj 2011 20:01

ja, vad säger man... att kärlek kunde va så komplicerat när man är 8 år det visste jag inte.

Ikväll kom en liten ledsen Emil hem från sebastian.

Han berättade att han i skolan blivit "tvingad" att göra slut med sin flickvän, fast han inte ville.

Några barn hade,  som är hans kompisar,  skrikit "gör slut gör slut gör slut" och så hade ett av barnen gått fram och gjort slut från emil.

Det resulterade i en ledsen Emil :/


8år.... ja, hur hjälper man sin 8-åriga son när hjärtat brister ?

Jag kan inte bestämma, jag kan inte styra... det kan ingen...bara han själv.


Det är vad jag försökt säga till honom ikväll. Ge honom styrka att våga stå emot när någon försöker "tvinga" honom... våga stå för det han tycker och göra det HAN vill.

Mer än så kan jag inte göra... ingen annan än han bestämmer.

Man är tuff och modig när man vågar stå emot trycket från kompisar. Kompisar som inte kan va glad för Emils skull är inga riktiga kompisar.


Nu får vi se vad som händer. Han har messat lite med tjejen ikväll och det verkar som att han bestämt sig. Jag hoppas han har styrkan att stå fast vid det i morgon.


Lille emil, som börjar bli stor. Och jag har fått en försmak om vad kärleksproblem kan ställa till med.

Brister Emils hjärta så brsiter mitt... Hur kommer det då inte bli när han blir tonåring o kär ? =)


 



 
 
Anna Ahlvin

Anna Ahlvin

17 maj 2011 23:06

Huuu... stackars Emil. Kärleken blir inte lättare som sagt ju äldre dom blir ;-)

http://familjenahlvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards