theresehedman

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

I dag...

Av Therese Hedman - 28 april 2011 21:04

Har William-trädet på våran baksida slagit ut i fullaste blom... Vita stora vackra körsbärsblommor pryder det annars så lilla trädet... precis som i nangijala...


Idag är det oxå fem år sen vi hade Williams minnesstund i allhelgonakapellet.

Då vi för sista gången fick se honom, känna honom, krama honom och pussa honom.

Han va iskall och stel, men ack så vacker... Min son !

Vi spelade Williams favorit-låt, krokodilen i bilen som vi lärt oss på sjukhuset under alla de sångstunder vi vart med på.

Vi spelade Mora träsks "Tumme hand"... William älskade den...


Anna Maria Bauer läste ur boken bröderna Lejonhjärta.. stycket där Jonathan och skorpan åter möts under körsbärsträden på en bro vid vattnet...

Jag tror hon syftade på Emil som då bara 3 år gammal satt där bredvid oss och lyssnade med stora öron.. så liten, såå klok.


Ett sista farväl... Jag minns den dagen med sorg, enbart mörk och tung sorg...

Idag när jag ser William-trådet så tänker jag LIV...

Vi levde så länge med döden omkring oss... men vi LEVDE LIVET, varenda sekund levde vi, och njöt av att få ha William hos oss..


Idag lever vi fortfarande, varje dag... vi njuter och vi lever och vi älskar att leva...men inom oss bär vi en sorg som inte med ord kan förklaras.



WILLIAM-TRÄDET



         




 
 
Emily

Emily

29 april 2011 09:35

Så underbart fint, William trädet :) <3

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards