theresehedman

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Den 17 April 2006....

Av Therese Hedman - 19 april 2011 22:24

... visste vi att det skulle ske... bara inte när... Vi hade under två veckor levt och bearbetat tanken... men aldrig aldrig kan man bli beredd.


Varje dag, på hela året, 5 år senare bearbetar jag fortfarande tanken... 

 

Dagboksanteckningar från Williams hemsida : www.williamhedman.dinstudio.se

1 år

2006-04-17 20:48

idag är det 1 år sen vi åkte in till viaby lasarett för pungbråck... ett år sen william blev sjuk, karusellen startade, lidandet började.... williams lidande...

Tänker man tillbaka så kan man knappt fatta att det är sant..att detta drabbade just våran familj...VÅRAN familj....VARFÖR...?? en fråga som vi aldrig kommer få svar på... lilla hjärtat som han har kämpat sig igenom operationer, sövningar, nålstick o hemska biverkningar av cytostatika....till vilken nytta? Nu ska han snart lämna oss...somna in, slippa allt lidande o gå vidare till ett ställe där han kan få leva, må bra, utan smärta o hemska undersökningar....

Trots detta så ser vi tillbaka på året med ett leende på läpparna... william har klarat allt med glans o för det mesta varit glad...alla hans bus o tokiga upptåg, som gjort att vi som familj orkat vidare.... Trots alla bakslag så har william kämpat såå tappert. Älskade lilla vän! Ibland undrar man hur han orkat, hur hans kropp orkat, men det har den...fram tills nu.....

en sak som är säker är iallafall att ingen har charmat oss som william, inget har utstrålat så mycket glädje som william, han kommer vara älskad o saknad för all framtid.... all framtid. Livet kommer bli tomt...det kommer finnas en tom plats i våra hjärtan som ingen annan kan fylla.... INGEN! Vi kommer minnas william som en solstråle, som en kämpe.... vår älskling!!

Idag har han haft 40,2 grader i feber, svetten har runnit av honom o han har mest sovit! Framåt eftermiddagen så piggnade han på sig lite, tittade på mora träsk o kastade boll med Faffa... det är fortfarande dom här små ljusglimtarna som håller oss över ytan, hur skulle vi annars orka... hur skulle vi orka utan william?! Det som skrämmer oss mest är hur vi ska orka sen..... det gör oss livrädda... men tror att man ä beredd, men blir man nånsin det??!

Älskade william, du är alltid en del utav oss...i all oändlighet!!!!















 
 
Lina

Lina

19 april 2011 22:32

Stor kram till er

http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se

 
malin

malin

19 april 2011 22:37

Det skär i hela mitt hjärta Therese när ja läser detta, dessa dagar är hemska.. konstigt nog saknar man nog lite mer denna dag,och bara längtar tills man ses igen, William va en kämpe, klart han va.. han har ju fått det av er sina föräldrar.. helt otroligt! finns här för er varje dag när de känns tungt, stor kram

http://www.malinlillstrumpa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards