theresehedman

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Just nu vill jag bara skrika...

Av Therese Hedman - 28 mars 2011 21:01

....just för att jag vet att det lättar lite på trycket, på all oro och ångest...


Ska försöka summera dagen.

Tyra va sämre i morse så jag ringde VC, kom ner fick träffa läkaren, hon misstänkte dubbelsidig lunginflammation och kraftig uttorkning så vi blev genast skickade till barnmott.


Väl därinne va det inge snack, inläggning på barnavd.

Tur att vi känner oss hemma där... det är på nåt sätt inte lika skrämmande då.

Dom känner oss och vi känner dom. Det är en trygghet.

En sköterska sa när vi kom " de va länge sen sist, men ni ska inte tro att vi inte tänker på er ofta, för det gör vi "


Man satte genast dropp med vätska, det va svårt att hitta in med nålen. Kärlen brast pga uttorkningen.

Lungorna rosslade ordentligt, både astmatiskt och slemmigt...

Så nu har hon fått andats ventoline en gång i timmen och även fått betapred (kortison)

Trots det så blev hon inte lättare i andningen, och hon syresatte sig inte så bra.

85 hade hon i saturation och man ska gärna ligga på 100


Nu ikväll har hon fått syrgas så att hon lättare ska kunna syresätta sig.

I mrogon tas RS-prov, men i dagsläget tror man det handlar om Influensa B o nåt på lungorna.


Så många minnen, så mycket oro... idag har hon varit apatisk... öppnat ögonen då och då men utan att fokusera blicken riktigt.

Hon har knappt druckit någon och har på 3 veckor gått ner ett kilo. Det är alldeles för mycket på en sån liten kropp.


Nu är det bara o vänta o se. Dom vet vad dom gör där inne på barn. Dom är underbara !!!


Tack alla fina som finns här, älskar er !

Tack alla underbara som på nåt sätt hört av sig, sänt oss en tanke <3

 
 
Ingen bild

caroline

28 mars 2011 21:19

Sänder verkligen en stoooor kram och omtanke!!!
Hoppas verkligen att alla ska må bra nu!! KRAM

 
terese

terese

28 mars 2011 21:39

hu jag blir helt gråtfärdig,,, lilla tyran... hoppas hon blir frisk fort fort.. tänker på er massor... varma kramar till dig å patrik!!!!! å barnen såklart!!!!

http://www.nattstad.se/memyselfandcasp

 
Ingen bild

Ana

28 mars 2011 22:04

Oj!Vad orolig jag blev...Kram från mej

 
Terese

Terese

28 mars 2011 22:32

Nej fy vad hemskt detta måste vara för er!1 Man blir så jävla hjälplös när barn blir sjuka på de sättet! KRAMAR

http://berglundsjoqvist.blogg.se

 
Ida

Ida

28 mars 2011 22:42

Tänker på er!! Massa styrke kramar till er alla, speciellt till lilla hjärtat!! Kramkram

http://idamariass.wordpress.com

 
Ingen bild

Jana!

29 mars 2011 10:00

Lider med er och lilla gumman!!
Finns alltid här om det är något, men det
hoppas jag du vet!!

Miljoner Pussar&kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards