theresehedman

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

OKTOBER 2010 (1)

Av Therese Hedman - 1 oktober 2010 23:00

Elins minnesstund !!

Åkte till Lärbrio vid halv ett... med steg som kändes otroligt tunga gick vi in i kyrkan !

Jag har bara vart på två minnesstunder i mitt liv, den första va Williams, min egen sons, och den andra Elins... en människa som kommit att betyda MASSOR för mig.
Längst fram stod ett kort av Elin, fina fina Elin.

Massa känslor på en gång...

När dom spelade "heaven is a place neraby" va jag tvungen att bita ihop för att inte brista ut i ett hysteriskt hejdlöst gråtande, kändes som att jag skulle svimma...
Låten va Williams... den låt vi så starkt förknippar med honom... Nu är den inte bara Williams, utan även Elins !

Familjen Hejdenberg, otroliga fantastiska ni som orkade göra detta möjligt för oss som inte kunade komma till Skåne på begravningen.
Med alla er runt sig så va det inte konstigt att Elin va den fantastiska och grymt härliga människa hon va !
Va rädda om er !!












Tisdag !!

japp, då va det redan Tisdag.

Idag har jag fikat med Malin, heeeela dagen :) Elin kom och lunchade med oss innan hon skulle gå hem o va barnvakt för Havanna !

Snart kommer Patrik, då käkar vi och sen blir det nog en tur till William, i blåsten... varför måste det blåsa ? :(

I morgon är en stor dag, då är det minnesgudstjänst för Elin Hejdenberg, kommer bli en tung dag... men fin !!

Beundrar familjen Hejdenberg som gör detta,  för alla dom som håller Elin varmt om hjärtat... det betyder mycket att få ett "avslut"....

Nu ska jag börja med maten, Carbonara står på menyn !!


Gekås Ullared..........

o herregud vilken resa.... så jävla kul vi haft... nästa resa är som sagt redan på planeringsstadiet :)

Det va huuuur kul som helst för att inte tala om hur stort det va.. herregud.. gick i 8 timmar, och ändå hann vi inte med allt INNE på varuhuset, än mindre alla affärer utanför Gekås !

Men jag kan med gott samvete att jag aldrig någonsin skulle kunna ta med mina barn dit, varken för min egen skull eller deras... så många ledsna trötta och skrikiga barn på ett och samma ställe har jag nog aldrig upplevt ....

Jag bjuder nog på lite bilder istället från resan...  !!!

ÄNTLIGEN PÅ VÄG :)








Parkeringen, en av sex lika stora... en vanlig fredag....




shoppingsugna brudar, undrar varför dom inte gör större kundvagnar.. vi va tvugna att gå ut o tömma av i bilen efter halva tiden :)







Några av våra fynd , uppackade hos Pappa och Helena !






Utan mig här hemma hare det gått kanon.
Nyttigt, både för Patrik och barnen och få egentid utan mig.
Nyttigt för Patrik att se hur "verkligheten" fungerar... eller snarare hur min vardag ser ut när han är på jiobbet :)

Dom tog en tur till Hellvi och red på häst och lyssnade på sagor... Här kommer lite vardagsbilder från förra veckan !!



I måndags blev Emil stucken av en jordgeting i lillfingret på skolan. Hans hand reagerade med att svullna upp.. ordentligt...



Så det blev läkarbesök, kortisontabletter och klådstillande för hela slanten. Nu är det dock bra igen !




I onsdags va vi på fotbollsavslutning.. det spelades match och barnen fick varsin "medaljstaty" för goda insatser !







Fredagsmys !





















Så här lycklig är man när man äntligen är stor nog att kunna sitta med vid matbordet :)




Det börjar bli trångt kring matbordet :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards