theresehedman

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

SEPTEMBER 2010 (3)

Av Therese Hedman - 3 september 2010 23:00

Framme

.... Hos pappa o helena.... Nu ska vi sova så vi är pigga och utvilade i morgon :) Resan har gått bra o de va inga problem att hitta. Staffan hade fått låna en GPS så de va suveränt :) Kan faktiskt fortfarande inte riktigt förstå att vi i morgon är på gekås o shoppar oss fattiga. Bilder kommer på bloggen sen carola :) Godnatt !

Idag..........

............ÅKER VI ...............

Jag ska till Ullared, vi ska till ullared.... pirr i magen och shoppinglistan ligger i tryggt försvar :)

Såå jäkla kul !!


Tvillingvagnen

... är snart ett minne blott !

I morse på väg till dagis insåg jag plötsligt vad Ebba börjar bli stor... Tvillingvagnen börjar bli på tok för liten, trång !
Å andra sidan är hon snart 2 och älskar att gå... sufletten tar i hennes huvud när jag fäller upp den och benen är långa... :)

Innan vinterioverallerna ska på så står nog tvillingvagnen i förådet, eller så kommer den bara att användas i nödfall...
Sen har vi ju hennes rosa sulky som vi säkert kommer använda ett halvår till...sen tycker jag hon är för stor för vagnen... !

Nej jag är inte en elak mamma.. givetvis plockar jag upp henne i famnen om hon vill, eller tar med vagnen till stan om vi ska in en heldag, men här i slite är avstånden så korta...
Och på dagis åker man inte vagn när man är 2,5 så det är dags att hon får börja "öva sig"


Att gå själv  är oxå ett led i självständigheten som jag tror alla föräldrar vill uppnå med sina barn.. !
Även om det på många vis är tungt och jobbigt att se dem växa och bli stora så kan man inte hindra dom, man får inte hindra dom... hur ska dom då nånsin kunna klara sig genom livet på egna ben... !!

Emils hand har svullnat än mer i natt, så klockan 11 är det dags för ett besök på VC... får se vad dom säger !!

Och för er som missat det så åker vi till ULLAREDi morgon !!! tjohoooooooooo !!!


ULLARED........

........ tjohoooo.........
På Torsdag tar jag Emily och Elin båten till Sverige, och på Fredag blir det shopping heeeeela långa dagen på Gekås :)

Ska bli så jäkla kul alltså... jag va där för många år sen, då va det ju inte ens hälften så stort som det är nu.. :)
Satt o spanade igår på Tv-programmet Ullared... ska bli så kul... LÄngtar !!!

Gekås Ullared







Från det ena till det andra så blev emil en BMX lyckligare igår :)

I morse fortsatte kramkalaset... han gick o tittade på cykeln, kom till mig, kramades..

"tack mamma för att ni köpte den"...

tillbaka tittade o pillade lite o så kom det en kram igen...
När jag skrattar saäger han... " man vadåå?? jag blev ju glad ".......
Härliga unge !!

Han blev oxå stucken av en jordgeting igår på skolan, lillfingret svulnnade ordentligt o även ringfingret.

I morse när han vaknade hade hela handryggen svullnat upp... och straxt innan lunch ringde skolsköterskan och sa att den svullnat ytterligare... Nu får vi avvakta och se vad som  händer...

Nu ska jag vika lite tvätt fundera ut kvällsmat och slöa mig lite kanske ...??!!


Stolt kille !!

Japp, som han önskat sig en BMX... och nu när han sålt jultidningar och tjänat ihop 3000 :- till sin egen plånbok så tänke han köpa sig en för dom pengarna.
En ny BMX ligger runt 3000:- .

Igår kväll satt jag på gotland.cc och kikade runt, då dök det upp en annons om en bmx av märket Extreme.
Ringde på den.. åkte och köpte den och i kväll fick han sig en ordentlig överraskning kan man säga... :)

Så förutom att han nu kommer ha 2200:- över till annat så kommer han oxå få en 32 tums platt TV och ett Xbox 360 Kinect (?heter det så ?) från Jultidningarna...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards